CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 4 September 2012

Updates-My life

Assalamualaikum.

Salam Syawal, alhamudulillah kerana kita masih diberi peluang untuk terus bernafas di bumi ini. Thank to Him, The Creation. Di bulan yang diraikan ini, kinta masih diberi peluang untuk menambahkan pahala dengan melakukan puasa enam. Yes, aku sedang nerusaha mengcukupkan puasa selama enam hari di bulan Syawal ini. Insya Allah.

Minggu hadapan merupakan minggu terakhir aku akan menjalani latihan praktikal selama 3 bulan. Pengalaman yang aku peroleh memang sangat berharga. Kini, baru aku faham dan dapat merasai sendiri betapa penatnya untuk mencari sesuap nasi, if yang bekerluarga tu amat payah nak mencari rezeki untuk membesarkan anak2. Jadi, kita patut sentiasa bersyukur dengan segala yang kita ada sekarang.

Aku masuk kerja jam 9am so around 8.30am aku gerak ke tempat kerja yang terletak di Bukit Jalil di mana ambik masa kira2 15-20 minit untuk sampai. So far, waktu pagi aku tak stuck dalam jem coz aku naik highway..tapi waktu pulang aku ikut jalan b iasa means xnaek highway coz nak jimat. So terpaksa berasak sket dalam jem. Kebiasaannya aku akan sampai umah jam 6.30pm. Seriously, memang letih sampai tak lalu nak makan.(good for me?hehe). Balik umah selesai ape patut dan trus tido. Memang tak hengat dunia.

Keja aku kat office bukanla banyak sangat tapi bile sehari suntuk mengadap pc mmg xleh blah la. Pening kepala woo. Semalam, my boss called me and asking whether aku nak x continue kije kat situ till the end of this year. If ade rezeki die cakap akan ambik as permanent la. Adui..memang payah nak buat keputusan. Will think about it later. Orang dah offer xkan nak tolak? hmm.

Usually weekend adalah masa yang paling digemari. Siyes, rindu gile zaman study dulu yang boleh hang out sesuke ati tak kire waktu. But skrg? weekend pon rase mls nak kuar. nak rest dan rest je. haha. Sekarang aku dah belajar untuk hidup berjimat cermat. No more shopping sesuke ati or whatnot. Aku kini banyak pikir masa depan. Bak kata peribahasa, bersusah dahulu, bersenang kemudian.hehe.

This October ni juga insya Allah aku akn konvo or dgn nama lebih mesra ialah Convocation Day. This is the day yang sangat dinantikan coz bagi aku ia adalah hari untuk meraikan kejayaan aku mengenggam segulung ijazah. Ini adalah hadiah untuk my parents! Buat masa ini, hari konvokesyen adalah hadiah yang paling mahal yang mampu aku berikan kepada mereka. sobs!

Okla, dah letih sangat ni, mata pon dah layu..paksa diri je update blog sbb dah lama sangat tinggalkan one of my feveret routine ni. :)

Till then, bye.

p/s : currently, sedang gigih searching for jobs! +_-

No comments: