CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 18 September 2012

2 months and 3 weeks

Assalamualaikum.


Alhamdulillah. I just finished my internship last week! So, sekarang hanya bermalasan di rumah dan selesaikan ape yang patut untuk my convocation day. After ambik jubah next week aku akan balik Terengganu! yeay. Siang tadi kuar tengok wayang! pergh..dah lama tak keluar jalan2 on weekdays. Betapa nikmatnya rasa itu okeh. 

In this entry aku nak story pasal aktiviti yang hari2 aku buat sepanjang tempoh internship aritu. Bergambar je kije aku. haha. Bukan pe..bosan dan most all the colleagues xbrape nak leh masuk kepala lol. :p Padahal ke aku yang tak pandai nak bergaul? yes, ini masalah terbesar aku.deng!

Sepanjang 2 bulan 3 minggu aku buat praktikal di AFC. Ramai yang yak tahu ape tu AFC,. so kat sini aku meh aku cite sket AFC ni ape. AFC stands for Asian Football Confederation. Sebuah KOnfederasi Bola Sepak Asia yang beribu pejabat di Kuala Lumpur iaitu di Bukit Jalil. Terdapat 47 buah persatuan bola sepak   dari pelbagai negara bernaung di bawah AFC seperti Malaysia, Iran, Iraq, Bahrain, ASEAN, Guam, Australia, Qatar,UAE,India,Kuwait,Syria,Palestine dan sebagainya. So konfederasi ni menguruskan hal2 berkaitan bola sepak antarabangsa dengan mendapat bantuan dana daripada FIFA. Kat cni banyak department seperti finance, marketing, competition dll. Aku ditempatkan di Technical Department which is Coach Education yang banyak urus pasal kursus kejurulatihan dan sebagainya.

Dah nama jugak ASIAN so aku punye colleagues memang daripada pelbagai bangsa dan negara la. If tak silap aku Malaysian n muslim yang work kat situ adalah dalam 30% sahaja. Bos aku pon Singaporean, Australian dan bos besar from Bahrain, yang selalu bagi aku surprise dengan chocolates best2 and Starbucks drinks okeh. hehe. Suasana kije kat ctu agak skema dan sume mcm workaholic. Yang bestnya they all gune English all the time..i like okeh, even aku punye English xseberape but i'm willing to learn..2 bulan lebih kat situ aku rasa semakin yakin to speak English! oh, my English!!! :)

Sepanjang kat situ aku hanya rapat dengan 2,3 orang je kot iaitu my boss, secretary boss and my colleague, Masa San, mamat Jepun yang skema n comel.Urm boss aku yang Singaporean tu siyes baik giler! ari2 blanje we all lunch kot. And he's so funny..and the best thing he loves my works! hiks.

Ok, dah penat berstory..lets pics talk..*sorry pics byk syok sendiri..wellll* T_T







ok, bye.

p/s : career fair will be held at Midvalley this weekend..21-23 September 2012. Moh la kite beramai-ramai yop! :)

No comments: