CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 18 February 2012

take out a piece of paper


Salam dan selamat berhujung minggu.

Minggu pertama sesi kuliah semester ni agak relax tapi sedikit penat. hampir setiap malam ade training. So far ok dan aku rasa enjoy sangat! Hujung minggu adalah waktu terbaik untuk lepak2, cuci mata dan membeli belah. Memandangkan elaun training dan PaMa dah masuk so aku ingat nak beli sedikit keperluan untuk semester baru ni. Kalau dulu2 aku sangat boros even dah buat short list apa yang penting tp sentiasa tak menjadi. :(

For this time..aku dgn penuh nekad mengeluarkan sekeping kertas dan membuat short list barang apa yang perlu ( baju2,jeans,bag,shoes, new make up?) macam banyak duit jer kan.. :p

ok, nie teknik2 yang biasa aku buat..teknik2? haha..layan jela..

1. aku akan listkan barang2 yang paling penting/diidamkan/diinginkan ( barang asas diutamakan).
2. then, aku akan kenalpasti dan buat peruntukkan harga bagi setiap barang yang aku nak beli.
3. kira wang yang aku ada dan asingkan untuk dibelanja dengan berhemah gitew. ( jgn over the budget!)
4. ambik kalkulator dan aku mula buat kira2! :)
5. aku akan bawak satu sahaja debit card semasa membeli-belah.
6. aku akan ajak En Bf untuk temankan coz aku taw die jer yg larat layan aku shopping berjam2 ke sana sini, citarasa die bagus bab2 pilih pakaian and the best thing he will stop/prevent me from buy any nonsense goods! hehe

*always make a plan on what you want to do guys!


ok. bye.


p/s : my new 'baby' is coming! T_____T


No comments: