CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 15 February 2012

my new life as a netballer

Salam.

Cerita ni bukan lagi cerita baru. Sejak sekolah rendah lagi aku memang gile bersukan dan sukan yang menjadi keutamaan adalah bola jaring. Dah masuk sekolah menengah pun sama hinggalah ke alam universiti. Dulu masa zaman sekolah rendah memang busy la aku ke sana ke mari menjalani pelbagai latihan setiap hujung minggu dan waktu petang. Tak lekat umah lah kate orang. Bila sekolah menengah plak asyik berjalan jer untuk attend game..dan di alam universiti pun sama. Alhamdulillah aku gembira dengan apa yang aku lakukan. Apa yang best jadi seorang atlit ni adalah dapat travel banyak tempat dan ia adalah percuma ok!! hehe.

Sekarang aku di final semester dalam Ijazah Sarjana Muda Sains Sukan Universiti Malaya. Syukur perjalanan pelajaran aku berjalan dengan lancar dan baik seperti yang dirancang.. Setelah hampir 3 tahun study di sini semester lepas baru aku ditawarkan untuk mengikuti latihan bersama team netball UM. what a surprise!! ikutkan hati memang nak tapi larat n layak ke aku? bile difikir2 aku pun decide join jer team ni..at least dapat polish my skills n tmbah byk lagi ilmu dalam sukan ni..So, skrg aku happy dengan my team even jadual aku as a student dah berubah sedikit di mana aku perlu jalani latihan 3 kali seminggu dan if ade tournament mmg hari2 turun tarining. Coach sgtlah garang tapi best! kene hentam masa training tu perkara biasalah..huhu..

Ok, jom usyar aktiviti2 aku bersama team mates semasa semester break aritu..+_-

We off to Singapore n Sibu Island!

Pulau Sibu nan indah dan damai..


all the shoes was sponsored by UM Netball PKS
mine!
we went to Singapore just untuk beli kasut netball n running shoes..kat M'sia xde netball shoes ye..

goshh! sunburn weh!!





1 team, 1 dream!

p/s : PKS (Pusat Kecemerlangan Sukan) ia adalah dibawah KPT. Urm semalam ke pejabat PKS untuk try baju..tgk2 depa suh try baju bodysuit..grr..wtf?? benci gile peraturan netball ni di mn perlu memakai skirt or berbaju bodysuit utk tournament besar2..dah yg bertudung ni takkan nak pakai bodysuit main?? *kemelut dalaman*






No comments: