CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 28 June 2010

WANITA DI MATA LELAKI.


"Kalau sayangkan suami atau kekasih, jangan minta yang bukan-bukan"

LELAKI BERHUTANG KERANA WANITA

Wanita tersenyum lebar melihat fakta yang dikeluarkan oleh Gensi Kaunseling pengurusan Kredit(AKPK) di mana telah merumuskan bahawa golongan Adam paling ramai dibelenggu hutang, baik yang muda mahupun tua.

"Seri Dewi dan Keluarga edisi Julai 2010"


Ramai lelaki berhutang kerana wanita. Betulkah? Sejauh mana kebenaran ini? *anda jawab*

Demi wanita, lelaki sanggup melakukan apa sahaja. Sekeras-keras hati seorang lelaki akan menjadi lembut juga dengan pujukan seorang wanita.

Prada, Luis Vuitton, Chanel, Gucci, Versace dan sebagainya adalah jenama terkemuka dunia yang menjadi kegilaan ramai wanita pada abad ini. Jika diberi pilihan sama ada kereta Kancil dan BMW aku yakin dan pasti jawapannya mesti yang lebih mewah. Begitu juga dengan wang kertas RM10 dan RM 100. Semestinya yang besar akan menjadi pilihan. *bodosla if suami/kekasih ko tanye 'yang, u nak kete Kancil or BMW? n k0 jawab dengan satu nafas..Kancil!* haha

Yela,,nak mintak s0mething pun biarlah kata orang berpada-pada, teng0k kemampuan pasangan kita..tak gitew cik abang?hehe. takkanlah setiap kali keluar dating mesti wajib kena belikan k0 tudung bawal..nasib baik tudung bawal je..bukan handbag Guess Pink..huhu. materialistik lak pulak namanye tue. haish!

Apa itu materialistik?

Materialistik membawa maksud sifat yang mementingkan kebendaan. Pandangan umum mengatakan materialistik adalah 'negatif'.

Tak fahamkah? ok, camni..suami/kekasih k0rang smart, but poket diaorang lagi smart daripada muka dan hati diaorang. Senang cite, yang berkereta mewah, berjawatan besar, berumah batu..haa h0k tu lah yang selalu didambakan oleh g0longan materialistik nie.

Sebenarnya kita semua adalah manusia materialistik. Jika tidak, perhatikan sendiri jam di tangan k0rang, perhatikan jenama pakaian korang. Korang baca posting nie menggunakan laptop yang pelbagai jenama dengan bantuan internet. Ya, kita sememangnya materialistik cuma ditahap selamat di mana kita masih lagi waras dengan pemilihan kebendaan yang penting dan berguna untuk keperluan hidup kita.

Apakah kesan wanita materialistik dalam perhubungan cinta kamu?
*fikir-fikirkanlah..selamat beramal!* kuikuikui..

kepada wanita..minta biar berpada-pada..ukur baju di badan sendiri! *my mum punye trademark* T_T
kepada lelaki..tak salah jika memberi but ikut kemampuan..

psstt : artikel yang aku baca lam majalah Seri Dewi tu sangat menarik untuk dik0ngsi ok! dat's why lah rase cam bijak pandai perasan nak share ngn k0rang..huhu..

pa,birthday ma next 2 weeks od.. if nak belikan jam GUESS pink je pun xksah..*teeeeettt*

ok,bye.


5 comments:

The STAR is Born... * * * * * * * said...

Bereh...
Nanti kita pi beli jam tangan GUESS Pink 10 butir kt Uptown Danau KOta ek sayang..
huhuhu... =)

Anonymous said...

gilo~;)

Jalilah Jali said...

En Aiman:: ha?upt0wn?ermm tmpat ape tue yang?beli jam kat sana?
huhu wek =p

tieha:: mmg gil0s!rmai jerk yg cmtu od..T_T

wdj owner said...

jam guess danau kota ok gak jaa.hahah.lagi specel dari yang ado kat butik kat lot 10 tuh.haha

ladolce khairina said...

btuah bdn ada bf nk ng jam guess...uptown pn x kisah la...hehe