CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 10 June 2012

Internship

Salam. Happy Sunday! 

Sunday and off day. Bila tiba Sabtu or Ahad sure hati gembira je kan. Tapi untuk yang bekerja 5 hari seminggu jela, buat yang masih student like me ni hari2 pun rasa macam cuti je. Kuliah bukannya lama sangat sampai 7/8 hours kan. So, bagi yang bekerja hari minggu sangatlah berharga buat mereka. Hari minggu jua lah masa untuk hang out with friends, bf and parents. 

FYI, this end of June aku akan menjalani latihan practical/internship selama 3 bulan. Wajib ye, if tak buat internship ni jangan harap nak grad ok. Kepada pelajar universiti biasannya internship adalah selama 3 bulan, so pilihlah tempat yang sesuai dengan bidang anda dan juga buat persediaan ape yang patut. Bagi aku, memang sedikit gementar, erm bukan sedikit tapi banyak sangat gementar untuk menjalani internship kali ni. Alhamdulillah aku dah dapat tempat iaitu di Majlis Sukan Negara, Bukit Jalil (MSN).

Dipendekkan cerita aku tersangat gementar/debor sebab setelah sekian lama aku tak bergaul dengan golongan pejabat/orang berkerja/veteran ni. Semua kene well prepared dan mesti dijaga especially pakaian, percakapan dan juga pergaulan. Aku ni al maklumlah agak pendiam dan suka buat hal sendiri memang kene practice lebih la ni. adus! Ini adalah kali kedua aku menjalani interhsip, kali pertama dulu adalah masa diploma. As a teacher ok! haha. Masa tu okla sebab aku ade geng yang sekepala a.k.a my bestfriend buat satu sekolah, tapi sekarang aku sesorang jer. Waa..tak dapat aku bayangkan betape kaget/kekok nye aku nanti. Hopefully semuanya akan berjalan lancar dan baik2 sahaja.


ni pic time aku practical  masa zaman diploma. +_-
aku suke budak2! so mmg best practical kat sekolah rendah.
 with my excellent student. Haris, year 4.

 me and my students..budak sekolah rendah pun dah nak sama tinggi ngan cikgu.haha

and last but not least..
with my partners in crime! teslians rock! =)
me~teacher dnie~teacher fatiha

ok, sekian.


p/s : habis je exams/papers 15 Jun ni memang misi mengumpul kembali baju2 kurung yang telah sekian lama tersimpan rapi tanpa diusik.hehe!

3 comments:

Shafiq said...

You can do it, Jaa! :-)

isha said...

jaaa soapn jea tgk jadi cikgu.... cm sesuai je ngn jaaa.. heee... nape ja x sambung TESL jugak untuk degree..
pepon selamat berintern...
nnti sy tuun kLL.. kte jumpe.. ok.. i roger u..

Enol said...

muke jaman ticer pn cam bdk2..hak3.. :P