CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 19 March 2011

kata tak terucap


Assalamualaikum w.b.t

Lately memang dah jarang sangat2 aku post entry panjang2. kalau ada pun just gambar2 yang menceritakan segalanya. sangat malas nak menaip panjang2. bukan tiada idea untuk mengarang tapi masa dan mood tiada. yela, nak mengayat mesti kena ada idea dan mood bukan. hari ini aku sangatlah lapang. yes, dapat berehat dengan setenang tenangnya. buat apa yang aku suka since aku keseorangan di sini. hari yang sentiasa aku tunggu2 setiap minggu ok. entah kenapa aku suka bersendirian compare ramai2 dalam bilik nie. yela, dengan macam2 perangai, sikap manusia..sume berbeza2..*benci*

hari ini just beristirehat di bilik menyiapkan apa yang patut. hari ini juga aku banyak menghabiskan masa membaca buku2 dan juga novel2 kegemaran. hobi yang dah jarang2 aku lakukan. seriously, this semester aku rasa sangat tidak selesa dengan keadaan sekeliling.dEm! aku akui aku jenis yang bercakap bila perlu sahaja, kurang berinteraksi, suka buat hal sendiri, tak ambil kisah pasal orang lain,kurang memberi perhatian kepada perkara2 yang tiada kepentingan untuk diri aku dan dengan kata lain..aku just buat hal aku sendiri..*dats y aku xramai kwn baik c0z ade yg xleh trime/ xphm perangai aku nie*

aku tak suka berkongsi apa2 dengan orang lain lebih2 lagi barang2 milik aku, dulu aku bukan begini ok.. dulu aku tak ksah if kawan2 nak pinjam or guna barang aku tapi skunk lain. mungkin kerana sikap kawan sendiri yang buat aku jadi kedekut nak mampuns.haha. tapi dalam kedekut pun aku murah hati jugak,,last2 en b0yfie lah tempat aku meluahkan rasa amarah, tak puas hati dan bagai. *s0ri& thanks*. aku anti sangat bila orang usik barang2 aku time aku tiada..duk belek2 n last2..text me..*saya nak pinjam baju/nak biskut/maggi boleh?* hello kalu sekali dua tue aku xksah sangat..tapi nie kalu dah berkali2 pedih jugak rase..untuk pengetahuan, aku nie memang jenis yang suka simpan stock runcit byk2 dalam bilik..i mean air kotak, maggi, biskut, roti, junkfood, milo dll..s0 ader sesetengah orang yang tak taw malu yang tiada rasa bersalah dengan sesuka hati mengepaw jer pandai. bukan tiada duit. kedekut mungkin! ader juga manusia yang jenis suka bersosial or berpeleseran, berlagak macam banyak duit..beli barang, baju mahal2..tapi nak makan takde duit. kesian! pelik sungguh manusia2 yang bersikap sedemikian.

kita hidup sesama manusia nie hendaklah saling berpesan antara satu sama lain bukan..yang paling penting bab sembahyang. 5 waktu. bukan 2,3 waktu. yang tak jaga solat langsung pecer?. beringatlah sementara masih bernyawa nie..

hidup nie ader macam2 cerita, macam2 lakonan dan sandiwara..cabaran dan dugaan datang dan pergi.. yang lepas jadikan sebagai pengalaman dan iktibar..hidup juga perlu berdisplin..rancang rutin harian, mingguan, bulanan dengan baik..bila ader perancangan insyALLAH semuanya akan berjalan dengan lancar..

*one of my lecturer said: sebelum tidur muhasabah diri, ingat balik apa yang kita buat sepanjang hari dan ambil sebatang pen, tulis/plan apa yang kite nak buat pada esok harinya..jgn sia siakan masa anda ;) *


It's all about quality of life and finding a happy balance between work and friends and family.
- Philip Green

till then.bye.

+_-





5 comments:

Shafiq said...

Betul tu. :-) Dalam hidup ni, kita akan jumpa macam-macam jenis orang. Ha, saya kemalangan aritu, patah tangan kanan. :-) Terima kasih kerana amik berat.

intaq said...

taq pon xske org g2...thu kte ni byk brg2 yg boleh dpinjam org nk ambk sske hati jew...taq ngn rmte taq pn ske kongsi2 bju...kgsi shawl...tp sbb die ok..xde mslh ngn taq...jd sronok..huhuu mst jaa xbes duk lam blik 2 deh..nt tkr blik jaa!!;D nway chill out girl...just ignore her!

Anonymous said...

sokong style jaa!!

Jalilah Jali said...

t0 Shafiq: yup, setuju. dan ramai yg pelik2. haha.0o..kesian, m0ga cepat sembuh! ;)

t0 Intaq: bestla taq dpt rumate yg sejiwa sekepala gitew..memang akn brtukar blik dah sem depan..hehe..thnkx gal!

t0 Pn Nabilah: thanxx!

Md. Naqiuddin said...

sabar lah cik jah kite...biase la..manusia mcm2 jenis perangai..kita berdoa jela semoge kite dan mereke2 selamat dunia akhirat.. :)