CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 27 May 2009

home sweet home..

Memang seronok duk rumah bersenang lenang sambil goyang kaki macam anak raja..haha

Kadang- kadang terfikir jugak nak bekerja (part time job) tetapi tahap kemalasan anak en Jali ini teramatlah tinggi..huhu

Gembira dengar kawan-kawan yang lain bekerja cari duit sendiri..haish!jeles2!!..

Tapi..biler aku cakap kat ayah yang aku nak kerja ayah akan cakap 'tak payah susah2, duk umah jer..rehat cukup2' hmmm sampai biler la anak en Jali nie nak berdikari?cari pengalaman? ishishish..
Hmm yang beshnye pasal ayah aku nie..even aku duk mengnggur kat umah, die still bagi duit kat aku..tiap kali aku nak keluar rumah ngn kawan2 die pasti akan tanye samada aku ader duit ke tak n tanpa banyak soal dier hulur beberapa keping not kat aku..(i love dis part!) haha..

Mak aku plak laen citernye..balik kije asyk membebel jer kat aku..suruh buat itu ini..then last2 die cakap..'p cr kerja la senang, duk rumah tak buat papepun!' hmmm..ibu bapa ku yang sungguh berbeza pendapat dan pandangan..

Tapi aku rasa duk lepak kat umah pun bagus jugak..nak taw kenape?
sila lihat dibawah :

1) dengan secara tak langsungnya aku dapat memulihkan kembali warna kulit aku nie..hehe (perasan dulu cerah sgtlah!huhu)

2) bermain dengan baju2 lama n baru..i mean playing dress up..mcm yg aku buat siang td..haha (hobi aku ngn my xrumate)...=p mix&match..perfect!

3)decor bilik aku yg sempit+kecil ini..part yang paling aku suke dalam bilik nie adalah wardrobe..hehe..sungguh cantik tersusun rapi..perfect!

4) tambah berat badan dengan makan banyak sekali! aku harap dapat tambah berat badanku menjadi 50kg..now 48 so 2kg more..huhuA

5) sangat seronak biler dapat luang mase ngn adek aku..sembang2 sambil tgk tv..berkongsi cerite..bergelak ketawa..ermm time holiday camnilah ak berpeluang lepak ngn dier..kalu tak, masing2 busy ngn study..yes, cuti mengeratkan silaturrahim!

next? hmm..tak dpt pikir dah coz ngantuk yg teramat..huhu..even aku just duk umah tapi banyak perkara yang membawa kebaikan dpt aku buat untuk diri aku..tul tak?? (sila berkata ya..) =)

pssstt : hepi besday to my bro..26 May 1990..kak long syg dek lie..=p

later,
xOxO..

4 comments:

Unknown said...

betul2..duk umah byk kebaikan dia.aku leh senaraikan 10 lagi kebaikan dia.hahaha.Happy birthday la utk adik mu itu.Semoga tabah berhadapan kakak spt kamu.hahahaha.

meNaRenOtALLoWeD said...

ni nok maroh neh!!!!!!!!!!!
patot mg tamboh se ag sebab bakpe suke duk umoh...!

ni kawang2 kat kampong ni..
kalu xdop kami..,
mg msti bosang!!!
usah dinafikan lagi!!!!

Jalilah Jali said...

to zanetti..
yela,benornye banyok ag faedoh duk umoh od..xpela,nanti aku tggu mu post entry 'wat i am doing at my home during holiday'..haha..
=p

to nana..
yela..!yela..! aku dop nafikan tue sume..hahaha..
meh la lepak2 sambil bersantai kat umoh aku..
ajox epan n nuru skali..
=)

Hampasnyior said...

woit.. lame x dgr berite.. hrp2 shat.. dan berstamina sebab aku nk mg join naik gunung pahni..hahaha