CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 5 December 2015

Work Trip: Istanbul Part 1

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah finally dapat jugak update about my work trip in Istanbul on October recently. Aku bahagikan kepada 2 part sebab macam banyak sangat gambar dan story nak tulis so divide lah lagi mudah untuk korang baca dan bayangkan. :) Seriouly aku rasa sangat bertuah dapat jejakkan kaki di bumi yang pernah menjadi salah satu tempat kebangkitan Islam dan yang penuh dengan sejarah Islam ni. Of course lah kalau nak kesana dengan bajet sendiri aku tak tahu lah bila akan sampainya. Mahal kot kos untuk ke sana aku ingatkan murah sebab ramai kan sekarang orang-orang Malaysia ke Istanbul, bila masa aku nak beli tiket tengok mak aiii almost 3k tiket untuk ke sana ye. Hancur harapan encik suami nak follow sekali time ni. 

Aku ke sana atas urusan kerja so habis jer conference and meeting aku spent time 3 days untuk jalan-jalan and relax. Aku jarang bercerita pasal kerja aku ni tapi aku tengok ramai sangat yang bertanya bila tengok aku selalu travel overseas. Yela, nak travel sendiri memang taklah so bila dapat peluang kerja+makan angin siapa tak suka kan? Tapi bila travel sambil kerja ni lain gile rasenya, stress kerja tu melebihi segala-galanya. Nasib baik aku ambik cuti 2,3 hari after kerja so bolehlah relax2 tenangkan jiwa gitu. Kalau korang nak merasa dapat travel free macam aku korang apply lah kerja kat international organisation or company, for sure lah nanti korang kene handle event or attend workshop kat overseas. hehe. Aku ni kebetulan lah, rezeki orang kata. So percayalah pada rezeki masing-masing. 



This is Qatar!! view from the sky. Sempat lagi aku snap. Teruja and excited gile tengok. Lawa dowhhhh. Rugi rase aku tak ambik flight yang transit lama sket, kalau tak boleh explore Qatar sekejap.huhu. Ok, next trip aku nak transit lama sket. hehe
In front of Hilton Bhosphorus Hotel which the general assembly, conference and related meetings were held. FYI, general assembly ni adalah event wajib every year in October so every October most of the staff have to attend the assembly, like last year in Macau, this year Turkey and next year Jakarta and etc...





I work in Sports Department so I have to coordinate all the meetings related to sports dept. 


before travel aritu kalut aku duk cari baju baru and mix and match everything. Belum travel dah banyak berhabis duitt!! :( yela, aku jarang shopping baju2 kerja so bila dah kene ourstation camni mula lah kalut. Al maklum pergi kerja hari2 sempoi jer, smart casual gitew.

colleagues! Yang sebelah aku tu Premila. Antara colleague yang paling close dan banyak beri tunjuk ajar kat aku yang newbie ni. Tapi sayangnya die dah balik India last month coz dapat offer yang lagi better okeh! what? married lols!hehe. And she will get married end of this month then sh will move to US with her hubby.



 Group photo with half of delegates yang attend Sports Group Meeting. Spot me! Sebelah aku tu my boss/sport director, Mr Cai Yanjiang from Beijing.Very nice, friendly and sometime....erghhh. stop. :)


Sekian, entry bersambung part 2!



No comments: