CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 24 December 2010

live in bangkok-day 16

salam..
ari nie dah masuk hari ke 16 aku kat bumu Thai nie..banyak benda2 yg menarik yang nak st0ry but one by one la kan..hihi..kali nie aku nak cite pasal shopping kat Bangkok nie..bile datang Bangkok mula2 perkara yg ada dlm kepala especially kaum2 hawa adalah mau shopping!! betui kan..ok, kat Bangkok nie ada banyak tmpat yg super besh untuk berbelanja..j0m tgk ape yg aku list d0wn..
1) Chatuchak weekend market/Jatujuk Market
tmpat nie aku letak paling first s0 sudah tentu mmg paling berbaloi untuk shuping..macam2 ada jual kat cni..if xsilap aku weekend market nie adalah yg kedua terbesar di dunia, n yg first ada kat Turkey..ermm market nie terbahagi kpd byk secti0n sprti haiwan,bunga-bungaan,cnderahati,pakaian lelaki,wanita,kasut,handbag,makanan dll..*****
2) Pratunam market
ok, pratunam nie bukak hari2 from 9am till 7am if i'm n0t mistaken la..tmpat nie juga best di mana barang2 kat cni dijual secara borong..aku leh katakan m0stly sume brg2 yg dijual kat Sg Wang n times Square byk ambik kat cni..harga?xyah ckpla..nanti nangis sume org yg xleh sampai cnie..haha..dikenali juga sebagai fashi0n market yep...k0rang tak digalakkan beli satu/sehelai jer baju..c0z m0stly kedai kat cni jual utk 3 brg dgn hrga yg murah..ramai pemborong2 yg own stalls at shopping mall dtg cni ambik brg..****
3) Sum pa put night bazar
tmpat nie pun best..tmbah lagi ngn environment die yg menghadap laut..fuh, mmg sy0k n cun if nak relax2 sambil membeli belah..tmpat nie like uptown la in Malaysia but harga die lebih murah c0mpare kat Msia n brg2 kat cnie lbh byk pilihan..***
4) Union Mall
ok..Union Mall nie like Sg Wang in Malaysia..tapi cni lagi best drp Sg Wang coz suasana x crowded n tmpat pun cun..hrga jugak murah...nak cari bag2 vintage n flats yg cantek2 n murah2 sila datang ke cnie..hihi..***
5) Ayothaya Floating Market
tempat membeli belah yg paling chantek aku pnh pergi sepnjg berada kat Bangkok nie..org jual2 dalam sampan atas air gitew..tmpat chantek, barang2 chantek, orang2 pun ramai especially weekend..datang Bangkok wajib datang cnie ok! harga barang ada murah n ada mahal..***
sepanjang aku kat cni..5 tmpat shopping nie aku dah jelajah..oh0ho...baru duk seminggu dah kering p0ket taw..giles..mengamuk my m0m if taw..haha..but f0r me if ada duit lebih n nk merase shopping kat oversea n save dtgla Bangkok yep..lupekan seketika Bandung c0z i think Bangkok lagi best! urmm aku pun berkir-kira nak ajak my family datang cni next year...c0nfirm lagi ser0nok..=) but elakkan datnag time cuti sekolah la..brg2 akan ternaik sedikit..hihi ternaik? yup..n duit BATH pun mahal drp MYR..sekarang pun same!! hilang sedikit m0od utk berbelanja..=p
s0me rand0m pics fr0m my album...check it out..!

at Chatuchak Market

jalan2 naik bot kat Sg Chao Praya



at The Rose Garden ( thai village culture)



ye aku taw..over kan pic2 nie sume..haha..ckp p student exchange program but pic macam p holiday jer..kuikui..next post insyaALLAH sekembalinye ke umah aku akan update segala aktiviti n ilmu yg aku belajar sepanjang 3 minggu kat cnie..hehe

psstt : lagi beberapa hari nak balik Msia..xsabar..arini last class n test utk sume subjek pun dah selesai..then start esok pagi aktiviti shopping akan bermula lagi..hihi..esok pg akn ke Pratunam Market again..ada 2,3 brg yg berkenan xsmpat nk borong,n pada ptg pula akan ke Lumpini Stadium tgk Muay Thai oke..real fight..selama nie belajar jer..esk tgk live pnye..Sunday m0rning akan ke Chatuchak again..beli s0uvenier utk family, kwn2..Monday pula akan ke Golden Palace, Bangkok..ptg pula sport day with Kasertsart students..on Tuesday..wil hav a fareware party..n Wednesday fly back t0 KL..full st0p.
till then..bye.




2 comments:

miEmi zahari said...

Jaa bapo ore student exchange hok join ni? My 2nd cousin pon ado join jugok ni...huhu

iamzulfadli said...

ongbak ade jupe dok jaa? kehkehkehkeh