CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 15 June 2009

hey ladies 2..

ok, entry kali nie aku nak kupaskan or continue apa yang aku tulis dalam entry before this..pasal cerita 'Anhakee'..

cerita 2 sebenarnya mengisahkan family yang kucar kacir apabila si suami jatuh cinta dengan wanita lain..padahal si isteri sanggup tinggalkan segalanya demi untuk menjaga kebahagiaan rumahtangganya..pekerjaannya sebagai seorang pereka dalaman yang dikenali n so on..maka habislah runtuh rumahtangga yang dibina selama beberapa tahun atas dasar cinta (kononnya).. si suami telah meninggalkan rumah,isteri,anak dan harta hanya kerana seorang perempuan(perampas/penghancur rumahtangga) yang hanya pentingkan diri sendiri..pada suatu malam si suami telah mengubungi si isteri untuk melafazkan cerai setelah dipaksa oleh sang kekasih..setelah mendapat tahu dirinya akan diceraikan, si isteri bergegas keluar rumah dan menuju ke rumah majikannya.untuk ape??untuk memohon jawatan yang telah dilepaskannya dahulu kembali.. kerana dia sedar dia akan hilang segala-galanya..n bagaimana henda menyara idupnya dan anaknya..(inilah yg aku nk citekan disini..) sangat terharu..

bagi akula..orang perempuan setelah berkahwin tidak semestinya perlu berhenti kerja..diorang still boleh bekerja lagi setelah berkahwin tetapi pandai-pandailah kan..nie kalu dah bergntung harap sangat ngn lelaki pasti susah apabila bercerai berai..tiada tempat bergantung..at least kalu kita ada pendapatan sendiri kita tak lah hilang arah sangat..hmm nie pendapat aku la..jangan bergantung sangat la ye beb..!! kita ader pelajaran..carilah kerja sendiri..biarlah ader pendapatan sendiri..

nota kaki : aku nie tak pandai sangat nak mengarang..huhu..bacalah kalu nak baca..kalu tak nak sila abaikan yep! hmmm once again...jangan terlalu bergantung wahai kaum hawa..(to all my fwens n also to myself)

6 comments:

Unknown said...

bakpe cito doh.tak thrill aa nak tgk cite nie pasnie.lamo jgk tok tgk hindustan nie.

Jalilah Jali said...

to zanetti,,
h00oo0..dop taw la pl0p mu n0k tgk cite hindustan..
huhu..

nurul izzah aziz said...

setuju2 jalela
laki2 ni kdg2 kalo nk jdi sewel skjap je
hati2 ngn mereka
kita pn pompuan jgn tlalu dpbodohkan
sewel cket2 tu xpela =)
lalalala

Anonymous said...

...kita pompuan yg mmg suka dipbodohkn, jd kita kn baiki diri, jgn slhkn laki2

Jalilah Jali said...

to izzah,,
hahaha..
sewel sket2 xpe la od..
hhehe..

to anonymous,,
yeah..
perempuan yg kene lebih berhati-hati..

lecka said...

btol2.....
kne keje jgk....
xkn nk jd suri rumah je kn....
tp bese laa...
org india die punye budaya laen sket kn....
kite kene hormat laa jgk.
huhuhu....
=)